همه چیز در مورد کامپیوتر

همه چیز در مورد کامپیوتر

در این بلاگ سعی میشه مطالب مفیدی در رابطه با تکنولوژی و کامپیوتر در اختیار خوانندگان قرار بگیرد.
همه چیز در مورد کامپیوتر

همه چیز در مورد کامپیوتر

در این بلاگ سعی میشه مطالب مفیدی در رابطه با تکنولوژی و کامپیوتر در اختیار خوانندگان قرار بگیرد.

معرفی نسل جدید پردازش ابری سیسکو در جیتکس

بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری خاورمیانه موسوم به جیتکس از هفته آتی فعالیت خود را آغاز می‌کند و شرکت سیسکو اعلام کرده است که آخرین دستاوردهای خود در زمینه ابزارهای مبتنی بر فضای پردازش ابری (Cloud Computing) را در این نمایشگاه عرضه خواهد کرد .

این شرکت که بزرگ‌ترین تولیدکننده روترهای شبکه‌ای در جهان محسوب می‌شود، در نظر دارد در نمایشگاه جیتکس انواع خدمات و ابزارهای کنونی و آتی مبتنی بر فضای پردازش ابری را به نمایش بگذارد.

این شرکت در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۱ نشان خواهد داد که زیرساخت‌های شبکه‌ای چگونه یک سیستم را پایه‌گذاری می‌کنند تا در ‌‌نهایت دنیای شامل انواع ابزارهای مجازی را شکل دهند و در این میان فناوری‌های اصلی مرتبط با فضای پردازش ابری از جمله مراکز داده، سیستم‌های مجازی‌سازی، سیستم‌های همکاری و شبکه‌های بی‌سیم چگونه با این سیستم‌ها هماهنگ شوند.

قرار است که در این نمایشگاه مدیران ارشد سیسکو حضور یابند و طی سخنرانی‌های خود محصولات جدید این شرکت را در این حوزه معرفی کنند.

کریس دِدیکوت که به تازگی به عنوان مدیر سیسکو در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) برگزیده شده است، در این نمایشگاه سخنرانی ویژه‌ای را درباره «فناوری‌های نوآورانه در مورد مدیریت خلاق» انجام خواهد داد. علاوه بر وی دِن سولیوان، مدیر مرکز ساختارهای سازمانی سیسکو نیز درباره «فناوری‌های ویژه مراکز دولتی، قانون‌گذاری و پذیرش سیستم‌های مبتنی بر فضای پردازش ابری» سخنرانی خواهد کرد.

 

منبع : آی تی ایران


تا شقایق هست زندگی باید کرد...

بخش فارسی سایت نمایشگاه جیتکس راه اندازی شد

برای نخستین بار در طول سالهای برگزاری نمایشگاه جیتکس این نمایشگاه در سایت رسمی خود اقدام به راه اندازی سایت به زبان فارسی کرده است.  سایت فارسی نمایشگاه جیتکس .
در این صفحه توضیحات کوتاهی در مورد نمایشگاه جیتکتس و اهداف آن ارایه شده است. همچنین به کاربران بخش فارسی امکان دانلود کاتالوگ فارسی نمایشگاه نیز داده شده است.
همه ساله تعداد قابل توجهی از شرکتهای ایرانی در نمایشگاه جیتکس حضور پیدا میکنند اما بیش از آنها تعداد بازدیدکنندگان ایرانی این نمایشگاه است که باتوجه به ضعف نمایشگاه های داخلی هر ساله افزایش می یابد.

نمایشگاه جیتکس امسال از ۱۷ تا ۲۱ مهرماه در دوبی برگزار می شود .


 منبع : آی تی ایران


تا شقایق هست زندگی باید کرد...

نگرانی برنامه‌نویسان در مقابل ویندوز 8 و آینده برنامه نویسی

نگرانی برنامه‌نویسان در مقابل ویندوز 8 و آینده

 

اینترفیس مترو به ویندوز آمده و خیلی ها منتظر عرضه نسخه بعدی ویندوز هستند. تصور سیستم عاملی یکپارچه که روی تمام تبلت ها نصب خواهد شد و از این پس کاربران خواهند توانست که از برنامه های حرفه ای و کاربردی ویندوز روی تبلت نیز بهره مند شوند. اما صبر کنید! داستان خیلی فراتر از این هاست. در پس پرده شاید چیز هایی به جز انتظارات شما در حال برآورده شدن هستند. از طرفی تغییر پیش آمده در ویندوز 8 بسیار بزرگ است و از طرفی دیگر این تغییر بزرگ دارد برنامه نویسان را تهدید می کند. اما داستان چیست؟ در ادامه مطلب به آن پی خواهید برد.

حدود 10 سال پبش زمانی که مایکروسافت فریم ورک «دات نت» را معرفی کرد، امید داشت که این Framework زمانی بر روی تمام پلتفرمهای دنیا جای خود را باز کند. اما متاسفانه به نتیجه دلخواه نرسید. برای لینوکس پروژه سورس‌باز Mono شکل گرفت. بر روی Symbian نوکیا، بستر دات نت توسط RedFiveLabs فراهم شد. حتی خود مایکروسافت بر روی میکروکنترلر هم .Net کوچکی طراحی کرد که آنرا میکرو دات نت نامید و موارد بسیار دیگر، اما نهایتا هیچکدام به اندازه لازم توانایی پیدا نکردند.

در هر صورت مایکروسافت تصمیم جدی گرفته بود تا به این هدف دست یابد، بنابراین چند سال پیش یک پروژه به مراتب عظیمتر بنا کرد تحت نام "ژوپیتر". هدف از این پروژه، گسترش سیستم عامل ویندوز بر روی تمامی پلتفرمهاست، یعنی کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها، گوشی‌های موبایل و ... البته مایکروسافت با تجربه قبلی می‌دانست که اینبار بهتر است از استاندارهای مورد پذیرش کاربران جهت نیل به اهداف خود استفاده نماید.

بنابراین از بین تمامی گزینه ها، پرمخاطبترین آن یعنی HTML را انتخاب کرد، HTML5 آنقدر توسعه پیدا نموده که مایکروسافت بتواند مستقیما در سیستم عامل جدید خود یعنی ویندوز 8 استفاده کند. با توجه به استفاده روز افزون HTML5 در سایر پلتفرمها، پروژه ژوپیتر ظاهرا بسیار سریع به هدفش خواهد رسید.

ادامه مطلب ...

چیپ های جدید اینتل و تئوری لپ تاپ هایی با باتری مادام العمر

چیپ های جدید اینتل و تئوری لپ تاپ هایی با باتری مادام العمر


پردازنده های جدید اینتل

شما هم جز گروهی هستید که فکر می کنند پردازنده های جدید سندی بریج هنوز باعث اتلاف باتری لپ تاپ می شود؟ خب، تنها کافی است ۲ سال صبر کنید. آنگاه احتمالا لپ تاپ هایی ارائه خواهد شد که نه تنها با یک بار شارژ ۲۴ ساعت کار می کنند، بلکه می توانند با استفاده از نور اتاق هم باتری خودشان را شارژ کنند.

هفته گذشته اینتل معماری جدید Haswell را برای پردازنده های آینده خود رونمایی کرد. با استفاده از ترانزیستورهای سه بعدی ۲۲ نانومتری، اولین چیزی که توسط Haswell امکان پذیر می گردد، کاهش مصرف یک چیپ x86 به اندازه پردازنده های ARM است. و این یعنی یک بار شارژ باتری لپ تاپ برای تمام روز و یا اینکه برای ۱۰ روز حالت استندبای.

البته این همه داستان نیست. پردازنده با معماری Haswell تقریبا ۲۲ برابر کمتر از پردازنده های فعلی اینتل انرژی مصرف می کند، به اندازه ای که به راحتی می توان با انرژی یک سلول خورشیدی نیروی آن را تامین کرد. اینتل برای نشان دادن میزان مصرف بسیار کم پردازنده جدید، یک کامپیوتر ویندوزی با پردازنده Haswell را به نمایش گذاشت که تنها با یک سلول خورشیدی کار می کند.

از نظر تئوری این پردازنده با معماری جدید بدان معنی است که لپ تاپ های آینده بدون توجه به کاربردشان، دیگر محدودیتی به نام شارژ باتری نخواهند داشت. اگر هم که مانند لپ تاپ جدید سامسونگ به سلول خورشیدی مجهز باشند، هیچ گاه نیاز به شارژ باتری نخواهند داشت.

البته پردازنده های Haswell نسل دوم بعد از سندی بریج هستند. سال آینده باید منتظر چیپ های Ivy Bridge باشیم و در سال ۲۰۱۳ پردازنده های Haswell را خواهیم دید. به نظر می رسد بالاخره اینتل از مصرف زیاد پردازنده هایش خسته شده و تصمیم دارد به هر شکلی شده پردازنده های ARM را از رده خارج کند.

منبع : نارنجی


با امکانات ویندوز 8 آشنا شوید

با تمام امکانات ویندوز 8 آشنا شوید

 


23 شهریور نسخه پیش نمایش ویندوز 8 برای دانلود در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفت. خیلی ها نگران میانبر های کیبرد بودند که شاید از بین بروند. اما این طور نشد و این میانبر ها سرجایشان باقی ماندند. دهمین نسخه اینترنت اکسپلورر هم قابلیت سویچ کردن بین اینترفیس مترو (مانند ویندوز فون 7) و اینترفیس قدیمی ویندوز را به راحتی به کاربر می دهد. پس مطابق میل خود می توانید از هر اینترفیسی که دوست داشتید استفاده کنید. این ها که کافی نیست. هست؟ در ادامه مطلب با ما باشید تا لیستی از مهمترین امکانات ویندوز 8 را مشاهده نمایید.

 

تمام اپلیکیشن های ویندوز 7، به راحتی روی ویندوز بعدی اجرا خواهند شد.  
اطلاعات مربوط به آپدیت های امنیتی از این پس در پایین راست «صفحه ورود کاربر» قرار خواهند گرفت.

تسک منیجر جدید ویندوز اپلیکیشن ها را در زمان اکتیو نبودن، به حالت تعلیق در می آورد. (مصرف رم کمتر)

قابلیتی Reset and Refresh PC کل سیستم را پاک سازی کرده و آن را به حالت اولیه اش باز می گرداند.  
 
نرم افزار مجازی سازی
HyperV به طور پیشفرض روی ویندوز نصب خواهد بود.  
پشتیبانی از چند مانیتور و قابلیت جدید استفاده از یک پس زمینه برای چند مانیتور. همچنین قابلیت اختصاصی کردن تسک بار برای هر مانیتور!  
پشتیبانی از قابلیت چند لمسی برای اینترنت اکسپلورر 10  
بهبود قابلیت ذره بین برای دسکتاپ  
قابلیت استفاده از کیبرد جدا (تایپ کردن با شست)  
فضای ذخیره سازی آنلاین اسکای درایو، با تمام اپلیکیشن های تحت کلود یکپارچه می شود.  
نرم افزار های ایمیل، تصاویر، تقویم و مخاطبان (
People) با حساب کاربری ویندوز لایو عرضه شده و از مترو پشتیبانی می کنند.  
تنظیمات مختلف در سراسر سیستم عامل در دسترس خواهند بود.  
کاربران نسخه پیش نمایش ویندوز هم آپدیت های جدید را دریافت خاهند کرد.  
حتی کامپیوتری با نسل اول پردازنده های اتم و 1 گیگابایت رم هم قادر به اجرا کردن ویندوز 8 می باشد.  
در رابط کاربری، تمام اجزا به خوبی با پوشش مترو هماهنگ شده اند. مایکروسافت رابط مترو را به عنوان یک جزء هسته ای این سیستم عامل به کار برده است.  
 
هم اپلیکیشن های تحت مترو و هم اپلیکیشن های کلاسیک ویندوز، در اپ استور مایکروسافت به فروش خواهند رسید.  
دستگاه های مجهز به ویندوز هشت به
NFC هم مجهز شده اند. آن ها را به هم بزنید تا اطلاعات را به سادگی دریافت یا ارسال کنید.  
می توانید پسورد خود را مانند تلفن های اندرویدی با یک امضای لمسی وارد کنید.  
اپلیکیشن ها می توانند با یک دیگر ارتباط برقرار کرده و هم را درک کنند! البته اگر برای این کار نوشته شده باشند.  
 
نرم افزار آنتی ویروس داخلی هم در ویندوز 8 قرار خواهد گرفت.  
نسخه ویندوز 8 برای تبلت ها مجزا از نسخه دسکتاپ نیست.  
هنوز معلوم نیست چند ویرایش مختلف (مانند خانگی، حرفه ای و ...) از ویندوز هشت عرضه خواهند شد.  
دستگاه های مبتنی بر
ARM هم همگی پشتیبانی می شوند. البته نه در نسخه پیش نمایشی که برای دانلود آماده شده است.

 

این بود خلاصه ای فهرست وار از امکانات مختلف ویندوز بعدی. به زودی بر خواهیم گشت و شرح بیشتری از امکانات مختلف این سیستم عامل خواهیم داد. با نارنجی همراه باشید.

منبع : نارنجی