همه چیز در مورد کامپیوتر

همه چیز در مورد کامپیوتر

در این بلاگ سعی میشه مطالب مفیدی در رابطه با تکنولوژی و کامپیوتر در اختیار خوانندگان قرار بگیرد.
همه چیز در مورد کامپیوتر

همه چیز در مورد کامپیوتر

در این بلاگ سعی میشه مطالب مفیدی در رابطه با تکنولوژی و کامپیوتر در اختیار خوانندگان قرار بگیرد.

مک کارتی ، پدر هوش مصنوعی درگذشت

پدر هوش مصنوعی که در سال 1956 موضوعی به این نام را برای اولین بار در یکی از مقاله هایش مطرح کرده و زبان برنامه نویسی Lisp را ابداع کرده است، در سن 84 سالگی درگذشت.
زمانی که ابررایانه "دیپ بلو" در ماه می 1997 موفق شد قهرمان شطرنج جهان گری کاسپاروف را شکست دهد، این پیروزی به عنوان موفقیتی بزرگ برای هوش مصنوعی توصیف شد، اما جان مک کارتی، مردی که این اصطلاح را برای اولین بار خلق کرد و در توسعه هوش مصنوعی پیشگام شد، نظری متفاوت داشت، به اعتقاد او هوش مصنوعی هنوز راه طولانی را در پیش داشت.


مک کارتی پدر هوش مصنوعی


وی در سال 1956 نه تنها عبارتی جدید را به واژه نامه عمومی افزود، بلکه بنیانگذار عصری کاملا جدید از تحقیقات در زمینه علوم رایانه ای شد. وی در سالهای بعدی موفق به ابداع زبان Lisp، یکی از تاثیرگذارترین زبانهای برنامه نویسی رایانه ای در جهان شد و در توسعه سیستمهای اشتراک گذاری زمان نقشی کلیدی ایفا کرد، سیستمی که بدون آن اینترنت مدرن به وجود نمی آمد.

مک کارتی که برای چهار دهه در دانشگاه استنفورد مشغول به کار و مطالعه بود، در سل 1962 لابراتوار هوش مصنوعی استنفورد را پایه گذاری کرد. او در سال 2003 به شرکت گوگل پیوست تا در ساخت خودروهای خودکار این شرکت مشارکت داشته باشد.
بر اساس گزارش وایرد، بسیاری از متخصصان مک کارتی را اولین فردی می دانند که چاشنی محاسبات رایانه ای را به زبان ساده برنامه نویسی افزود و با این کار و ابداع زبان برنامه نویسی Lisp تاثیر بزرگی بر روی زندگی انسانها گذاشت.

منبع


تا شقایق هست زندگی باید کرد...


نرم افزارهای محافظت از کپی CD، DVD، blue-ray چگونه کار می کند

این تکنولوژی که با عنوان مدیریت حقوق دیجیتال (Digital Rights Management) یا DRM هم شناخته می شود، یک بخش لازم و ضروری اما اغلب افراطی دنیای دیجیتالی ما است. به صورت تئوری، نرم افزار محافظت از کپی DVD یا CD ابزاری است که از تولید کنندگان محتوا در برابر فروش غیرقانونی محصولات شان محافظت می کند. در واقعیت، گاهی اوقات این یک تکنیک مزاحم است که باعث سردرگمی مشتریان می شود.

اما جدا از نظرات متناقض و متفاوت افراد مختلف، ممکن است برای تان جالب باشد که نرم افزارهای محافظت از کپی چگونه کار می کنند. البته پاسخ به این سوال از دیسکی به دیسک دیگر کاملا متفاوت است، اما این برنامه ها را در چند دسته کلی می توان تقسیم بندی کرد. 

ادامه مطلب ...

تا سه سال آینده 50درصد تلفنهای همراه دارای فناوری NFC خواهند بود

http://computerman.blogsky.com

جایگزین شدن تلفن هوشمند به جای کیف پول چیزی است که این روزها زیاد در مورد اش صحبت می شود و از وقتی که فناوری NFC به میان آمده این بحث داغ تر هم شده است. تا جایی که حتی اپراتورهای ایرانی هم از ارایه خدماتی مبتنی بر ان اف سی حرف می زنند.

یک بررسی جدید پیش بینی می کند که طی
۲ تا ۳ سال آینده بیشتر از ۵۰ درصد تلفن های هوشمند موجود در بازار به NFC مجهز هستند و این امید به وجود می آید که کیف پول الکترونیک زودتر از آنچه که پیش بینی میشد جای پای خودش را در میان کاربران باز کند. اندروید نسخه 4.0 همین الان به صورت پیشفرض از این فناوری پشتیبانی می کند و بلک بری هم در بعضی از تلفن هایش سراغ این فناوری رفته است.

امروز شایعات جدیدی هم منتشر شده که می گوید اپل در آیفون بعدی اش از این فناوری پشتیبانی می کند و مایکروسافت هم در تلفن های سال آینده سراغ
NFC رفته است. اگر همه چیز خوب پیش برود به نظر می رسد که همه شرکت ها در حال توافق بر روی استفاده از این فناوری برای تبادلات مالی هستند و به زودی شاهد فراگیر شدن آن خواهیم بود.

البته کاربرد این فناوری فقط به تبادلات مالی محدود نمی شود و برای کارهای مختلفی مانند انتقال اطلاعات سریع و متصل شدن به گجت های جانبی می توان از آن استفاده کرد.

اگر به یاد داشته باشید نخستین بار
NFC را بر روی دومین تلفن گوگلی یعنی نکسوس S ،و در معرفی اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل دیدیم.

منبع


تا شقایق هست زندگی باید کرد...


به زودی گوگل بیشتر سرویس‌هایش را خواهد بسته

گوگل اعلام‌کرد که بیشتر خدماتش را در چند ماه آینده خواهدبست.

هرچند که شرکت گوگل دلایل این تصمیم را اعلام نکرده است، با این حال بحران اقتصادی و رکود یکی از دلایل این تصمیم می‌تواند باشد.

یکی از سرویس‌هایی که تعطیل خواهد شد " Google Wave " است که برای ارائه برنامه‌های کاربردی در وب راه‌اندازی شده بود.

گوگل اعلام کرد که این سرویس پس از 31 ژانویه  2012 شروع به از کارافتادن خواهدکرد و پس از 30 آوریل به طور کامل بسته خواهد شد .

" Google Gears " هم که به عنوان روشی برای آفلاین‌کردن برنامه‌های وب طراحی شده بود در تاریخ 1 دسامبر متوقف خواهد شد.

 

Google_Apps

 

سرویس دیگر گوگل با نام " Google Bookmark List " که برای اشتراک‌گذاشتن لیست با دوستان ایجادشده بود، در تاریخ 19 دسامبر تعطیل می‌شود.

گوگل می‌گوید : "تمام بوک‌مارک‌های درون این لیست برای شناسایی آسان‌تر حفظ  و دارای برچسب خواهد شد در حالی که بقیه بوک‌مارک‌های گوگل مانند گذشته عمل خواهندکرد.

گوگل همچنین بخش آزمایشی تحقیقاتی خود درباره انرژی را با نام " Renewable Energy Cheaper than Coal " (انرژی تجدیدپذیر ارزان‌تر از ذغال سنگ) را خواهدبست. این شرکت اعلام کرد: هرچند گوگل تلاش خود را بر بهبود انرژی خورشیدی متمرکزکرده بود؛ اما در حال حاضر با توجه به اینکه سایر موسسات موقعیت بهتری نسبت به گوگل برای این‌گونه تحقیق دارند تصمیم گرفته که این امر را به آنان واگذارکند. البته این شرکت تلاش‌های خود را برای حفاظت از انرژی و استفاده از منابع انرژی جایگزین ادامه خواهدداد .

منبع


تا شقایق هست زندگی باید کرد...

سیستم عامل اندروید مانند آهن‌ربا بدافزارها را جذب می‌کند

شرکت نرم افزارهای امنیتی مک آفی گزارش امنیتی ۳ ماهه سوم سال جاری میلادی را منتشر کرده است و در آن به نکات بسیار جالبی اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش پلتفرم اندروید به هدف اصلی بدافزارهای موبایل تبدیل شده و با یک جهش خیره کننده سهم خود در بازار بدافزارهای موبایل را به ۸۲ درصد رسانده است.

در این گزارش آمده است:"سیستم عامل اندروید به محبوب ترین سیستم عامل برای بدافزارها تبدیل شده و هر چند هنوز بدافزار برای سیستم عامل سیمبیان به نگارش درمی اید ولی به وضوح مشخص است که اندروید هدف امروزی است".

اندروید مانند آهن‌ربا بدافزارها را جذب می‌کند

و از طرفی دیگر:

تعداد نرم افزارهای مخرب بر روی دستگاه های IOS  در ۳ ماه اخیر صفر بوده است و در ۳ ماهه گذشته نیز صفر بود  و در ۳ ماهه اول سال جاری میلادی نیز بله درست حدس زده‌اید :صفر بوده است.

یک پلتفرم منبع باز دارای فواید بسیار خوبی است ولی لذت این خوبی در سایه امنیت تامین می‌شود و اگر قیمت بدست آوردن این فواید خوب به بهای نگران بودن همیشگی در مورد نرم افزارهای مخرب بر روی تلفن همراه است من هرگز دوست ندارم این فواید خوب را بدست آورم.

منبع 

Source:Via macgasm


تا شقایق هست زندگی باید کرد...