همه چیز در مورد کامپیوتر

همه چیز در مورد کامپیوتر

در این بلاگ سعی میشه مطالب مفیدی در رابطه با تکنولوژی و کامپیوتر در اختیار خوانندگان قرار بگیرد.
همه چیز در مورد کامپیوتر

همه چیز در مورد کامپیوتر

در این بلاگ سعی میشه مطالب مفیدی در رابطه با تکنولوژی و کامپیوتر در اختیار خوانندگان قرار بگیرد.

انتشار ابزارهایی برای شناسایی ویروس Duqu

آزمایشگاهی که ویروس Duqu را برای اولین بار کشف و شناسایی کرد، اکنون اقدام به ارائه ابزاری برای تشخیص این ویروس کرده است.

ابزار Duqu Detector Toolkit V1.01 قادر است فایل‌هایی را که توسط ویروس Duqu ایجاد شده‌اند، شناسایی کند. این ابزار از چهار بخش مختلف تشکیل شده و علاوه بر شناسایی ردپای ویروس Duqu، می‌تواند راه های نفوذ ویروس به شبکه را نشان دهد و همچنین مشخص کند که چه اطلاعاتی از داخل شبکه توسط ویروس به سرقت رفته است.


Duqu-countries

ادامه مطلب ...

عید سعید غدیر خم مبارک

نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت


                                                   متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را

با پرینتر ابری گوگل، پرینتر خود را در اینترنت به اشتراک بگذارید

در هنگامی که پرینتر خود را در شبکه خانگی یا اداری خود به اشتراک گذاری در می آورید به راحتی تمام دستگاه ها و افراد دیگر که به آن شبکه محلی دسترسی دارند می توانند از پرینتر اتصال یافته به دستگاه شما برای چاپ کردن هر چیزی استفاده کنند و این کار دیگر این روزها به راحتی انجام می شود و در هنگام راه اندازی و تنظیم شبکه های محلی اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید این سوال که آیا می خواهید چاپگر شما نیز به اشتراک گذاشته شود در شبکه پرسیده می شود.

اما آیا می توان یک دستگاه پرینتر را در شبکه جهانی اینترنت نیز به اشتراک گذاشت تا هر فردی که مایل باشیم بتواند براحتی با استفاده از هر دستگاهی که به اینترنت وصل است اقدام به چاپ کردن سندهای خود با استفاده از پرینتر ما بکند ؟ قبل از این هر یک از برندهای معروف تولید کننده چاپگرهای خانگی و اداری راه کارهای مخصوص خود را برای رفع این نیاز کاربران ارائه داده‌اند اما باز هم گوگل پیشتازی خود را در زمینه تکنولوژی به رخ کشیده است و با ارائه سرویس کاملاً رایگان چاپ ابری خود ( Google Cloud Print ) برای بسیاری از استفاده کنندگان راه حل جدیدی را برای دسترسی به پرینتر از راه دور را ایجاد کرده است.

ادامه مطلب ...

آیا مایکروسافت توسعه نرم‌افزار Silverlight را تعطیل میکند؟

سیلورلایت نرم‌افزاری مانند ادب فلش است که توسط شرکت مایکروسافت تولید و عرضه شده است.

به گزارش سافت‌گذر؛ شرکت مایکروسافت با هدف رقابت با " Adobe's Flash "، نرم‌افزار " Silverlight " را راه‌اندازی و توسعه داد. اما آیا حالا این شرکت از این تصمیم عقب‌نشینی کرده و می‌خواهد این بخش را تعطیل کند. این به معنای واگذارکردن رقابت است. آیا شکست را پذیرفته که چنین تصمیمی گرفته است؟

پاسخ به این سوال مثبت است، سایت " ZDNet " ادعا کرده که از طریق منابعی که نامش ذکرنشده این اطلاعات را بدست آورده است.

سایت " ZDNet " همچنین با اعلام این خبر گفته که منابع گوینده این مطلب کاملا مطمئن نیستند و در مورد مدت زمان پشتیبانی رسمی مایکروسافت نیز از " Silverlight 5 " اطلاعی در دسترس نیست.

 

silverlight-2-released.jpg

 

شایعاتی درباره اینکه این نرم‌افزار فقط در ویندوز و یا فقط با مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت آماده دریافت است نیز وجود دارد. این در حالی است که نسخه فعلی از هر دو سیستم عامل ویندوز و مکینتاش به همراه تعدادی از مرورگرهای وب مختلف پشتیبانی می‌کند.

گمانه‌زنی‌ها از صحت این خبر بر درستی آن تاکید دارند. دلیل آن ویندوز 8 است. مایکروسافت بارها اعلام کرده است که ویندوز 8 و مرورگر اینترنت اکسپلورر 10 همراه با برنامه‌های پلاگین نیستند و این شرکت برنامه‌ای برای توسعه مداوم سیلورلایت 5 برای ویندوز 8 و اینترنت اکسپلورر 10 ندارد.

مایکروسافت هنوز این خبر را در مورد آینده سیلورلایت تایید را رد نکرده است.

منبع


تا شقایق هست زندگی باید کرد...


رکورد سریعترین کامپیوتر دنیا شکسته شد

The K Supercomputer - Fujitsu

سریعترین کامپیوتر دنیا که توسط شرکت های ژاپنی فوجیتسو و ریکن ساخته شده، "K" نام دارد. این سوپرکامپیوتر اخیرا آپگرید شده و رکورد خود را شکسته است. این ابر کامپیوتر 10.51 پتافلاپس سرعت دارد. K دارای 88,124 پردازنده می باشد که در 864 رک کامپیوتر جای گرفته اند.

Peta  معادل 10 به توان 15 است. FLOPS نیز به معنی Floating Point Operations Per Second می باشد. FLOP میزان بازده یک کامپیوتر از نظر اجرای دستورات محاسباتی است.  در واقع FLOPS  تعداد دستورات قابل اجرا در هر ثانیه می باشد. سوپر کامپیوتر K قادر به اجرا 10.51 PetaFlops  است یعنی این ابر کامپیوتر می تواند (10.51 ضربدر 10 به توان 15) دستور را در هر ثانیه پردازش کند.

ادامه مطلب ...