همه چیز در مورد کامپیوتر

همه چیز در مورد کامپیوتر

در این بلاگ سعی میشه مطالب مفیدی در رابطه با تکنولوژی و کامپیوتر در اختیار خوانندگان قرار بگیرد.
همه چیز در مورد کامپیوتر

همه چیز در مورد کامپیوتر

در این بلاگ سعی میشه مطالب مفیدی در رابطه با تکنولوژی و کامپیوتر در اختیار خوانندگان قرار بگیرد.

اقدام شرکت اپل پس از مرگ بنیانگذار این شرکت

تمام صفحه اصلی سایت اپل پس از مرگ جادوگر این شرکت مشهور به تصویری بزرگ از استیو جابز تبدیل شد.

در پی درگذشت استیو جابز، بنیانگذار اپل صفحه اصلی سایت این شرکت تمام اعلانهای عادی خود را حذف کرد و به جای آنها تصویری بزرگ از استیو جابز را گذاشت که در کنار آن نوشته شده است: "استیو جابز 2011- 1955"

با کلیک بر روی این صفحه، وارد صفحه دیگری می شویم که در آن آمده است: "اپل نابغه خلاق و الهام بین خود را از دست داد و دنیا یک انسان شگفت انگیز را.

در میان ما کسانی که به اندازه کافی خوش اقبال بودند تا استیو جابز را از نزدیک بشناسند و با وی کار کنند یک دوست عزیز و یک مرشد امیدبخش را از دست داده اند. استیو شرکتی را از خود به یادگار گذاشت که تنها او می توانست آن را بسازد، روح او برای همیشه بنیان اپل خواهد بود.

steve jobs


در ادامه این اطلاعیه نوشته شده است:

اگر شما هم دوست دارید افکار، خاطرات و تسلیتهای خود را با ما در میان بگذارید لطفاً آنها را به این آدرس ارسال کنید:
rememberingsteve@apple.com


منبع


تا شقایق هست زندگی باید کرد...


پیغام خداحافظی استیو جابز ( سخنرانی وی در دانشگاه استنفورد )


steve jobs


من امروز خیلی خوشحالم که در مراسم فارغ‌التحصیلی شما که در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا درس می‌خوانید هستم. من هیچ وقت از دانشگاه فارغ‌التحصیل نشده‌ام. امروز می‌خواهم داستان زندگی ام را برایتان بگویم. خیلی طولانی نیست و سه تا داستان است.


اولین داستان مربوط به ارتباط اتفاقات به ظاهر بی ربط زندگی است:
من بعد از شش ماه از شروع دانشگاه در کالج رید ترک تحصیل کردم ولی تا حدود یک سال و نیم بعد از ترک تحصیل تو دانشگاه می‌آمدم و می‌رفتم و خب حالا می‌خواهم برای شما بگویم که من چرا ترک تحصیل کردم. زندگی و مبارزه‌ی من قبل از تولدم شروع شد. مادر بیولوژیکی من یک دانشجوی مجرد بود که تصمیم گرفته بود مرا در لیست پرورشگاه قرار بدهد که یک خانواده مرا به سرپرستی قبول کند. او شدیداً اعتقاد داشت که مرا یک خانواده با تحصیلات دانشگاهی باید به فرزندی قبول کند و همه چیز را برای این کار آماده کرده بود.

ادامه مطلب ...

آیا میدانید هکرها از چه سیستم عاملی استفاده می کنند؟

شاید برای بسیاری از شما هم این سوال باشد که هکرها از چه سیستم عاملی استفاده می کنند؟ نمی‌توانیم بگوییم که تمام هکرها از کدام سیستم‌عامل استفاده می‌کنند، چرا که این انتخاب به میل و نیاز آنها بستگی دارد. اما در رکوردها لینوکس مطبوع‌ترین انتخاب برای هکرها است، این انتخاب به دلیل ناشناس ماندن و قدرت لینوکس است، هکرها معمولا به لینوکس وابسته هستند.

اما پرسش در اینجا درباره ویندوز یا لینوکس نیست. تمام سوال در این‌باره است که کدام سیستم‌عاملِ مشخص توسط هکرها مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ ما دو سیستم‌عامل داریم که به اندازه کافی مستحکم و فوق‌العاده قدرتمند هستند که هکرها می‌توانند با استفاده از آنها، هرآنچه که می‌خواهند انجام دهند.

ادامه مطلب ...

آنتی ویروس مایکروسافت مرورگر کروم را حذف کرد!

وقتی یک برنامه امنیتی خوب حالش خراب می شود و تبدیل به یک برنامه بد می شود چه باید کرد؟ در این هنگام باید انتظار هر عکس العمل غیر منطقی را از برنامه و کاربر داشت. این مشکلی است که تعدادی زیادی از کاربران آنتی ویروس Microsoft Security Essentials دچار آن شدند. زیرا این برنامه امنیتی بعد از آخرین آپدیت انجام شده، مرورگر گوگل کروم را به عنوان یک بدافزار شناسایی کرده آن را از کار انداخته و قرنطینه می کرد! 

خوشبختانه مایکروسافت به سرعت متوجه این مشکل شده و با انتشار یک آپدیت دیگر به برنامه مایکروسافت سکیوریتی اسنشیالز گفت که گوگل کروم بیچاره را به حال خودش بگذارد.

مایکروسافت در بیانیه ای گفت: « در روز ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۱ (هشت مهر ۱۳۹۰) یک اکتشاف نادرست برای بدافزار PWS:Win32/Zbot شناسایی شد. در روز ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۱ مایکروسافت آپدیتی را عرضه کرد که این مشکل را حل می کند. آپدیت های نسخه 1.113.672.0 و بالاتر، حاوی این به روزرسانی هستند. PWS:Win32/Zbot یک تروجان سرقت رمزعبور است که بازدیدکنندگان برخی سایت های مشخص را مورد حمله قرار می دهد. این تروجان back door کنترل شده ای به همراه امکان دسترسی به سیستم را برای هکر فراهم می کند و ممکن است هکر از این طریق قادر به از کار اندازی برخی فرایندهای امنیتی مرتبط با سیستم عامل و آنتی ویروس گردد.»

در صورتی که از این آنتی ویروس استفاده می کنید و به روز رسانی ۳۰ سپتامبر را دریافت نکرده اید، هرگونه تلاشی برای نصب دوباره کروم توسط آنتی ویروس بلوکه خواهد شد. البته به نظر می رسد که نسخه های بتای این مرورگر از دست اندازی  و آزار برنامه امنیتی مایکروسافت در امان مانده اند. 

طبق اعلام مایکروسافت بیش از ۳۰۰۰ کاربر با این مشکل روبرو شده اند. اگر شما هم با این مشکل روبرو شده اید، قبل از نصب دوباره کروم، ابتدا برنامه آنتی ویروس MSE تان را باز کرده و آن را آپدیت کنید. حال اقدام به نصب دوباره مرورگر کروم نمایید و بدون مشکل به کار با آن بپردازید.


منبع


تا شقایق هست زندگی باید کرد...


قطع پورت‌های VPN با دستور کارگروه فیلترینگ

این مقام مسئول در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، دسترسی به VPN در کشور قطع شده است.
وی گفت: این دستور به شرکت ارتباطات زیرساخت، به عنوان بخش حاکمیت ابلاغ شده و به این ترتیب پورت‌های
VPN بسته شده‌ است.
این مقام مطلع ادامه داد: وجود
VPN غیرقانونی است و نباید بدون مجوز وجود داشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بسته شدن پورت‌های
VPN ارتباطی با نزدیک شدن به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارائه اینترنت ملی دارد، گفت: این دو قضیه ارتباطی با هم ندارند.
به گزارش فارس، از روز ششم مهرماه پورت‌های
vpnدر کشور بسته شده که این به معنی قطع VPN در کشور است.
با توجه به اینکه پیش‌تر وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده بود که فاز نخست اینترنت ملی از پایان شهریور اجرایی می‌شود، بسیاری این اقدام را نخستین قدم در مسیر ارائه اینترنت ملی دانسته‌‌اند.
این در حالی است که استفاده از پورت‌های
VPN به ابزاری برای دور زدن نرم افزار فیلترینگ کشور و دسترسی به سایت‌هایی که بر اساس قانون دارای محتوای مجرمانه هستند، تبدیل شده بود.

 

منبع


تا سقایق هست زندگی باید کرد...