همه چیز در مورد کامپیوتر

همه چیز در مورد کامپیوتر

در این بلاگ سعی میشه مطالب مفیدی در رابطه با تکنولوژی و کامپیوتر در اختیار خوانندگان قرار بگیرد.
همه چیز در مورد کامپیوتر

همه چیز در مورد کامپیوتر

در این بلاگ سعی میشه مطالب مفیدی در رابطه با تکنولوژی و کامپیوتر در اختیار خوانندگان قرار بگیرد.

مراحل ایجاد وب سایت

مراحل ایجاد وب سایت:

 

1- ثبت نام دامنه (domain name)  مورد نظر توسط یکی از شرکت های ثبت کننده های نام دامنه.

2- کرایه فضای میزبان (Host) مناسب و لینک نام دامنه به آن.

3- طراحی یک وب سایت متناسب با نیاز خود و انتشار آن بر روی سرور هاست .

4- بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و تبلیغات مناسب برای وب سایت خود جهت جذب هرچه بیشتر بیننده.  

 

در ادامه توضیحات مختصری  در رابطه با مراحل فوق خواهم آورد.

سعی خواهد شد مطالب کاملی در رابطه با موارد فوق در سایت قرار بگیرد.

 

 

* دامنه ( دامین / دومین/ domaim ):

دامنه شما یک نام واحد و یکتا بر روی اینترنت است. نام دامنه برای دسترسی به یک سایت در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد (مانند : www.computerman.blogsky.com).  دامنه از دو قسمت نام و پسوند تشکیل شده است. در ثبت این دامنه ها هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی نامها با اولویت درخواست ثبت می شوند و برای مدت یک تا ده سال (قابل تمدید) با توجه به حق الثبت پرداختی معتبر می باشند.

 

- پسوند دامنه : انتخاب پسوند برای یک آدرس اجباری است  پسوند را می توان از میان گزینه های موجود و با توجه به نوع یا محل فعالیت انتخاب نمود. پسوندهای مجاز و معتبر در واقع پسوندهایی می باشند که توسط کمیته مخصوص تایید و تصویب پسوندها یعنی ICANN تایید شده باشند.

برخی از پسوند دامین ها و توضیحات آنها :com.  برای شرکتهای تجاری (مشهورترین پسوند)net.  برای شرکتهای فعال در زمینه شبکه های کامپیوتریorg.  برای ارگانها و سازمانهاedu.  برای دانشگاهها و مراکز آموزشیir.  شرکتها و سازمانها و اشخاصی که در ایران فعالیت میکنندname.  مربوط به اشخاص
   
 - نام دامنه : پس از انتخاب پسوند نام دامنه مهمترین قسمت تشکیل دهنده آدرس یک سایت می باشد. این نام از ترکیب 3 الی 64 حرف ، عدد یا خط تیره (بدون فاصله) تشکیل می گردد.

این نام بایستی با هدف و نوع فعالیت سایت همخوانی داشته باشد.

 

برای ثبت یک دامنه بایستی به شرکتهایی که در این ضمینه فعالیت میکنند مراجعه کنید. با یک سرچ در اینترنت شرکتهای زیادی در این ضمینه پیدا خواهید نمود.

    

* انتخاب میزبان (هاست / Host ):

هاست در اصطلاح به معنای میزبان می باشد ولی در زمینه ی سایت و اینترنت، عموما به معنای فضای اختصاص داده شده به وب سایت است. همه فایل ها، عکس ها و ... یک وب سایت روی هاست قرار می گیرد تا به صورت شبانه روزی از هر کجای جهان از طریق اینترنت قابل دسترسی باشد. 

این فضا دقیقا مانند فضایی است که روی هارد دیسک کامپیوتر شما می باشد، با این تفاوت که فضا روی هارد دیسک های سرور قرار دارد و فایل هایی که توسط صاحب سایت روی هاست قرار می گیرد، از سراسر دنیا قابل دسترس هستند.

 

سرویسهای میزبانی بر چند نوع هستند:
- اشتراکی (
Shared Hosting
) :
برای سایت های اطلاعاتی کوچک و متوسط . میزبانی اشتراکی یک راه حل ارزان است. 

 
- تجارت الکترونیک (
eCommerce Hosting
) :
راه حل های تجارت الکترونیک به شما اجازه می دهد تا محصول یا خدمات خود را بر روی اینترنت عرضه کنید و به فروش برسانید. این راهکارها سیستم های فروش و پردازش کارت های اعتباری را برای فروشگاه آنلاین شما فراهم می کنند. 

 
- اختصاصی (
Dedicated Hosting
) :
اگر سایت پیچیده تری داشته باشید به امکانات بیشتری نیز برای میزبانی سایت خود نیاز دارید. در واقع مهم ترین مزیت یک میزبانی اختصاصی پایداری فضای میزبانی است به شکلی که سایت شما تحت تاثیر سایت های همسایه که در کنار شما از همان شرکت میزبان استفاده می کنند قرار نگیرد. 

 

شرکتهای زیادی در ضمینه اختصاص سرور و هاست وجود دارند که به راحتی با سرچ در اینترنت قابل دسترسی هستند.

این شرکتها در ازای تخصیص فضای مورد نیاز شما هزینه ای به صورت ماهیانه یا سالیانه دریافت میکنند.

در مقالات آتی در رابطه با مشخصات یک هاست اطلاعات کاملی در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت.

 

* طراحی وب سایت :

مبحث طراحی سایت بسیار گسترده میباشد که در این مجال وقت رسیدگی به تمام جنبه های آن وجود ندارد.اما به طور مختصر طراحی سایت به زمینه فعالیت ، نوع مخاطبان سایت ، تعداد مخاطبان و بسیاری پارامتر دیگر بستگی دارد.

 سایت شما می تواند یک سایت ساده یک صفحه ای باشد یا سایتی بسیار پیچیده که دارای صفحات زیادی است.

 

راه های بسیاری برای طراحی آسان یک سایت وجود دارد، شما می توانید از صفحه سازهایی نظیر Microsoft FrontPage استفاده کنید. همچنین منابع آنلاین فراوانی وجود دارد که شما را در ایجاد یک سایت وب یاری می کند.

 

برای جابجایی سایت خود به روی سرور میزبان می توانید از یک مرورگر وب استفاده کنید و یا از طریقFile Transfer Protocol اقدام کنید. در نهایت به محض این که سایت شما بر روی سرور نصب شود، در دسترس تمام مشتریان و بازدید کنندگان اینترنت خواهد بود، فقط کافیست که آدرس آن را وارد کنند

البته تعداد زیادی قالب سایت به طور رایگان وجود دارد که میتوان از آنها استفاده نمود.

 در این ضمینه شرکتهای زیادی به طور تخصصی فعالیت میکنند که البته هزینه ای نیز طلب میکنند.

   

* بهینه سازی :

بیشترین عبور و مرور به سایت ها از طریق موتور های جستجو خواهد بود. مطمئن باشید که سایت شما برای گرفته شدن در موتورهای جستجو دارای طراحی بهینه است. در این مورد اطلاعات بسیار زیادی در اینترنت است. فقط با به کار گیری تعداد کمی از رایج ترین توصیه ها می توانید به اندازه کافی موفق باشید.

 

سپس آدرس سایت خود را به موتور های جستجوی معتبر نظیر گوگل ارسال کنید. همچنین سایت خود را در چند موتور جستجو ثبت کنید. برای ثبت سایت در موتورهای جستجو می توانید از مقاله ایی که در این زمینه در سایت میکرورایانه است کمک بگیرید. اهمیت این موضوع وقتی روشن می شود که بدانید نزدیک به ۴۰ درصد از بازدیدکنندگان شما از طریق موتورهای جستجو شما را پیدا می کنند به همین دلیل فهرست شدن در ابتدای فهرست جستجو بازدید کنندگان بیشتری را به سایت شما می کشاند. در اصطلاح به این شرکتها Search Engine Optimizer(SEO) می گویند.  

 


برای سایت خود تابلوهای تبلیغاتی درست کنید و به پخش آنها در اینترنت بپردازید. 

  
 سایت های بسیاری در اینترنت وجود دارند که روش هایE-Business   
را به شما می آموزند و شما را در راه ارتقاء و مدیریت بهتر سایت تان کمک می کنند. 

  

 


تا شقایق هست زندگی باید کرد... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد