همه چیز در مورد کامپیوتر

همه چیز در مورد کامپیوتر

در این بلاگ سعی میشه مطالب مفیدی در رابطه با تکنولوژی و کامپیوتر در اختیار خوانندگان قرار بگیرد.
همه چیز در مورد کامپیوتر

همه چیز در مورد کامپیوتر

در این بلاگ سعی میشه مطالب مفیدی در رابطه با تکنولوژی و کامپیوتر در اختیار خوانندگان قرار بگیرد.

حل مشکل تایپ فارسی اعداد در مایکروسافت آفیس ورد

همانطور که حتماً می دانید در خیلی از نامه های رسمی و اداری از اعداد استفاده می شود و فکرش را بکنید در نامه شما به یکی از افراد بالا رتبه سازمان یا شرکتی که در آن کار می کنید و یا برای تماس با شرکت های دیگر مانند ارسال رزومه خود برای استخدام از اعداد انگلیسی در وسط نامه فارسی خود استفاده کنید. مطمئناً نه تنها ظاهر نامه شما به هم ریخته می شود بلکه فردی که این نامه را می خواند حتماً از دیدن این اعداد کمی سر گیجه می گیرد !

در زیر با جواب سوال چگونه اعداد را در Word فارسی کنیم و حل این مشکل در نسخه های متفاوت این برنامه و دیگر برنامه های بسته Office آشنا می شویم و با انجام مراحل ذکر شده می توانیم برای همیشه از این مشکل راحت شویم.


چگونگی حل مشکل تایپ اعداد فارسی در MS Word 2003 :

اگر هنوز از نسخه قدیمی ورد ( Word 2003 ) برای تایپ کردن نامه و نوشته های خود استفاده می کنید برای هماهنگ کردن اعداد با متن نوشته کافی است که از منوی Tools به قسمت Options بروید . در پنجره باز شده بر روی زبانه Complex Scripts کلیک نمایید . حالا همانگونه که در عکس زیر مشاهده می کنید ، در قسمت General و از کادر کشویی روبروی عبارت Numeral ، گزینه Context را انتخاب کنید . این کار باعث می شود تا اعداد در نوشته های شما با همان زبانی که تایپ کرده اید نشان داده شوند . هیچ تغییر دیگری لازم نیست . در تمام پنجره ها بر روی OK کلیک کنید تا به صفحه اصلی برگردید و از تایپ کردن اعداد فارسی خود در نوشته های فارسی خود به صورت خودکار و در نوشته های انگلیسی شما اعداد به همان صورت انگلیسی نمایش داده شوند لذت ببرید.


تایپ فارسی اعداد در ورد 2003

 

چگونگی حل مشکل تایپ فارسی اعداد در MS Word 2007 و نسخه های جدیدتر :

در نسخه ۲۰۰۷ و بالاتر مانند ورد ۲۰۱۰ به خاطر تغییرات ظاهری و منوها شما باید راهی دیگر را برای تایپ فارسی اعداد در پیش بگیرید . برای این مسئله در ابتدا شما برروی File کلیک می کنید (در نسخه ۲۰۰۷ آرم MS) سپس شما Option را باید انتخاب کنید ( در ۲۰۰۷ : Show option در زیر کادر باز شده ، در ۲۰۰۷ + : option در لیست سمت چپ کادر )

بعد از انتخاب گزینه option ، قسمت Advanced را انتخاب می کنید و سپس قسمت Show Document Content را پیدا می کنید. در این قسمت شما به دنبال عبارت Numeral بگردید ، پس از پیدا کردن این عبارت مقدار آن را به Contex تغییر بدهید




تبریک ! از این پس در هنگام تایپ در برنامه ویرایشگر متن ورد در متون فارسی اعداد فارسی و در متون انگلیسی اعداد انگلیسی تایپ می شوند و برای تایپ فارسی اعداد دیگر هیچ مشکلی ندارید.


منبع


تا شقایق هست زندگی باید کرد...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد